Thursday, November 24, 2011

useless much ?


aku bayang kan hidup aku sekarang macam roda yang pusingan nya berada dibawah.
macam pepatah melayu "hidup ibarat roda, kadangkala diatas, kadangkala dibawah"

aku?
roda yang kadangkala dibawah.
bukan kadangkala, rasa nya lama dibawah. -__-
takda kerja,
takda duit,
takda kekasih hati,
ahh, kekasih hati? tak kisah sangat.
terlalu awal nak berkasih dan berkomitmen.
takda asset,
takda masa depan la senang cerita.

setiap hari bangun tido, hadap komputer dan berasa loser.
macam sekarang ni.
ye. mungkin hidup orang lain lebih "loser" dari hidup aku.
mungkin, aku patut bersyukur dan menjalani kehidupan yang sama setiap hari.

*sigh*

berdoa dan berharap rezeki akan berpihak pada aku.
mungkin orang hanya nampak aku "takda" usaha nak carik kerja.
tapi orang taktau. yang rasa, yang hadap. aku.

sampai satu tahap. aku taknak bercakap dengan semua orang.
aku ignore call. aku ignore message. aku ignore laman sosial.
tahu kenapa?

ahhh. simpan je dalam hati. bukan orang nak peduli.
sekarang yang aku ada cuma orang yang aku rasa dorang pedulikan aku.
korang tau korang sapa. aku nak list rasa nya tak sampai sepuluh.

yang penting aku tau ada "Satu" yang takkan tinggalkan aku walau seminit.
ada "Dua" yang setia disisi aku dalam masa 20tahun akan datang ini.
ada "Tiga" yang boleh tolong aku dalam susah dan bergembira bersama dalam senang.
dan ada "Beberapa" yang jadi teman suka suka dan . . . *sigh*

Tapi, setiap kali aku rasa macam aku dalam keadaan terok/celaka sangat.
aku cuba pandang sekeliling.
aku ada IBU yang teman aku bercerita 12 jam. 12 jam je aa. 12 jam lagi masa untuk tidur dan etc etc.
aku ada ABAH yang akan menunaikan apa yang aku mintak. yes. i'm daddy's girl. orang lain nak mintak-dapat? jangan harap. hihi.
aku ada EJAT yang jadi teman gaduh-baik-gaduh-baik almost whole day.
aku ada kakak yang teman shopping, makan, berjalan, gosip dan etc etc. Kakak-kakak actually -__-
aku ada ABANG yang "jom teman aku beli tu. nanti aku blanje kau", "nah la amek amek. aku blanje", "haa, angkat je. tak cukup aku tambah", "pakai la. barang sendiri ada. bilik aku jugak korang sebok"
aku ada kawan yang "ni ci, ada keje kosong kat sini, jom apply", "eh. kau dah keje? lepak jom?", "aku ada buat salah dengan kau ke? reply la message. hadoi"

takda la loser sangat.
sekurangnya aku masih ada ibu,abah,adik-beradik,kawan-kawan,rumah,keperluan,keinginan yang sederhana dan cukup.

*senyum*


p slash s; Entri emosi. aku kan perempuan emosi.

1 ratus ribu komen:

karangan bagus, tatabahasa lemah sikit. tingkatkan usaha. 80%

dilihat
-cikgu norma-
:)

Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds