Monday, June 1, 2009

abah kata.



abah kata.
jgn kawen waktu muda.
akal pendek tak dewasa.

cukup ah 3 rangkap.
xde niat pon nk buat entry ala-ala pantun ke puisi ke syair ke.
aku tak berapa nak reti.

kata-kata abah lewat petang tadi buat aku fikir.
betul ke kawen muda tak berapa nk elok o bagus.
muda tu dlm lingkungan 20-an dan bawah lingkungan 25-an.
abah kata.
umur mcm tu fikiran kita tak berapa nak matang dan dewasa lagi.
waktu tu yg difikir kan hanya keseronokan.
dan akal fikiran pon singkat.
boleh jadi apa saja ikut nafsu.

tapi bagi aku.
kawen muda anak pandai.
tak la mcm aku.
tak berapa nak pandai.
hik.

kawen muda ke tua ke (ada ke kawen tua? tak2, kawen lambat ke).
jodoh pertemuan dan ajal maut kan ketentuan ALLAH S.W.T.
kalaw jodoh awal, kite elak pon still akan kawen jugak kan?
sama mcm mati, mne boleh tangguh2.
malaikat maut datang, tak sempat mintak tangguh nk ambil wuduk, solat dan berdoa bagai nyawa da terlerai dari badan.

*entry takde kena mengena dgn penjodohan aku, ini angkara berbual kosong dgn keluarga aku petang td*

1 ratus ribu komen:

ak xltk button follow la
menyemak je
hehe
nti kt dashboard tu ko tkn button add
pstu ko msk kn url ak
ekinjohan.blogspot.com
then follow publicly
cm bese la

Newer Post Home

Blogger Template by Blogcrowds