Sunday, January 13, 2013

GLPD


hoiiiiiiih banyak gila gambar kena tapis.

mukadimah tak berhagak. nampak tak? aku gigih gila taip entry dalam gelapp. pehhh. dah lah termarathon Restaurant impossible tadi sampai pukul 1. Skang dah 1:40 mood tak mari, aku paksa dia mari. tak dulik. kalau tak. sampai kesudah lah gambar korang dalam laptop buruk aku ni. eh. *usap balik laptop nam tahun guwa kang dia merajuk guwa nak membebel kat mana. :D

oh hai Grand Lexis. We meet again in my blog.............hihi.

Ini percutian Orang kaya selama dua hari yang tidak dirancang serta merangkap bachelorette (ah haku tak reti eja) party untuk dua orang yang nak tamat zaman bujang tahun ni! habes lah korang. kitorang sambung hongkong pasni mintak izin somi masing masing dulu. kahhhhhh.

dan ini jugak satu satu percutian yang aku senang bangun pagi. ingat konon konon backpackers lah naik ktm sekali ade driver pulak ambil. kihkih. sory zaty. guwa sayang lu. mwah skit! hihi. tahu tak berapa pagi aku bangun? nak pegi kerja pon tak seawal tu tahu. 5:30 pagi. tu aku bangun je la. pegi mandi pukul 6:00 yelah janji dekat ktm klang pukul 7 kan. ha harapan, harapan menjadi layu. eh. ternyanyi. maap.

tapi aku still keluar rumah 7 pagi. checkpoint ialah ktm klang. ah sempat sarapan (belanja sebenarnya) dengan ibu dengan angah skali. ceh. tunggu zaty sesat lagi. padahal jalan klang kut. derrrrrr.

zaty sampai terus zasss p masuk highway pegi checkpoint kedua nak jumpa tiga ketol lagi. checkpoint seterusnya ialah Giant apetah nama tempat tu aku lupa. haha. sempat makan maggi goreng dengan air suam yang order satu dibagi dua. hmmm. 


aku carik gambar kite comolot tapi gambar aku yang kurus ni je ade. kihkih.

and the journey begin!

ape lagi. naik eskelator la terus. sopinggggggg!


rainbow tooth brush! comel macam yang pegang. kahhhhh. ah yang belakang tu. habis semua lah nak beli. tu pon aku larang. kalau tak dia berus gigi lain lain kaler berus gigi gamak nya tetiap hari. haha. padahal pegi Grand Lexis ni takyah bawak apa pon. senang cite kau bawak baju/swimming suit dengan badan. yang penting kudap kudapan. benda macam shampoo ke hape ke semua ada. kau sebut je. cotton bud? shower cap? shampoo? berus gigi pon ada. sewing kit, teh, cawan, tissue, sikat, ahhh semua lah senang cite. cuma pencuci safi balqis aku takde. hmmm kena komplen ni. hahaha. 


menyesal tak beli megi sebenarnya T_T lapar megi pulak sekarang tengok gambar ni. -_____-

dah habis beli kudap kudapan. turun beli coolblog pulak. biasa lah. tengok lah badan masing masing. jangan tengok badan aku tau. tau! kahhhhh. pastu terus zass pegi Grand Lexis nak check in sebab kalau ada bilik kosong dorang bagilah masuk awal. tapi takde luck la. yelah. pegi pon masa pick hour. kau dapat booking pon dah kira lucky habiss. Dekat je. dari giant around 15 minit dah sampai. Bila dah check in tapi tak dapat masuk terus sebab bilik semua penuh so decide nak karoke. semua memang hantu karoke. padahal suara aku je yang sedap. kahkah. pastu karoke tutup. padan muka kitorang. -______-

pastu aku kan suka muzium, so dari merayau pusing roundabout tengah PD town tu alangkah baiknya kita kemuzium. PD ni sumpah banyak gila muzium. zaty pon sokong, aku apa lagi. sebenarnya bayang aircond je dalam muzium. aircond muzium kan dedejuk. tapi malangnya..............................

muka teruja masuk muzium. padahal.........

bapak la panas gila muzium ni. nampak? sampai bertampal tampal kertas minyak dekat dahi. T_T peluh jangan cakap ah. banjirrrrrrrr. der. 

sebenarnya belakang tu kereta renjer. tapi sebab eqa dah kat tengah. jadi......paham paham je la. *larikkkkkk. kahkah* 

ada lah tempat sejuk sikit dalam muzium ni. boleh la kering peluh aku kejap. yang penting this muzium is the best yang pernah aku pergi. sebab;


ada TEROWONG! bawah tanah rasa nya sebab bila dekat bawah ni sejuk je. kami expect panas. kami? ke aku je expect gitu. haha. scary sikit. tapi aku kan suka benda benda macam ni. so aku enjoy gila masuk terowong ni. Naff (nama glamer. nama betul naPisah. haha) je yang takuit. lek aa. haha.


ada JAMBATAN GANTUNG jugak. ahhhh best gila! ni pon Naff takut. tak paham aku. aku pon takut gak. tapi aku cool. kahkah. tapi bagus gak naff takut ade la photographer tak berbayar kitorang. haha. jauh gak jambatan ni. siap ada rumah atas pokok lagi. best! best!

pastu hujung jambatan ada satu tempat abang abang askar kut. lepak jap buat potosut. syu je posing lebih. heuheu.

keluar dari muzium beli aiskrim. bangla tu memang dari awal datang dah tercongok dah. pastu zaty beriya nak, jadi beli la satu. siap dapat diskaon bangga aku dapat kawan hot. hihi. sebatang aiskrim kongsi lima. ahh legaa. dah la panaih nak mati.

ni dekat tempat makan. aku skip la sini. ingat nak makan nasi ayam sedap. penah makan dengan classmate. sekali tutup daa. yang sini malas lah nak bukak aib orang. asal kitorang kenyang. syu pulak belanja. bertambah tambah kenyang rasa nya. heuheu.

baru nak posing hadap laut orang Grand Lexis dah call. Peh panjang dah aku taip entry ni orang Grand Lexis baru nak call? cis. malas dah ni nak karang. takpe. teruskan.


Hah. tetiba je dah atas buggy car. HAHA. aku skip ni. Naff dengan syu pegi ambil kunci. Kitorang pegi carik parking. Satu je susah GL ni ialah Parking! terhad gila. ada pon yang bertingkat punya. seramss je. Buggy ni bukan lah kena drive sendiri. kau gila. aku mana reti bawak menatang ni. yang penting kami ade driver dan driver sedang tangkapkan gambar! hah. bahagia gila jadik orang kaya sekejap. hihi.

tadi pandangan sisi depan lobby hotel. ni depan pintu bilik pandangan hadapan. Jakun gila. pestime hoih naik buggy ni. kahhhh.




Bukak bukak bilik nampak ni woiiiiiiiii! gila rasa nak terus terjun. pehhhhhhh. Berbaloi baloi. tapi memang aku pon orang terawal masuk dalam ni. haha. Heavaaan ~

Tempat beradu. Bantal best gila. nasib bukan bantal kekabu. guwa pangkah kalau bantal kekabu.

Bilik atas laot siot!! datang yelah ayor jernih. balik nampak air kopi je. -____-







Semua purrrrfect! dari jejak masuk je dah memang tetiba rasa macam dilahirkan menjadi orang kaya. HAHA. Semua ada. kalau takda macam iron boleh mintak. telipon je. nanti ada la dayang yang bawakkan. aceeeeh. Pool pon tak dalam. paras paras dada je. siap ada pelampong keras nak mampos. dun wory tak lemas punya cuma tertelan air je. hiiiiiii. Dah explore kawasan. ape lagi. masa berendam ah. episode berendam aku skip. bahaya. semua pakai two piece je. heuheu.

Habis mandi pool semua naik lepak katil pulak. sambil karoke guna aipet. ni semua gara gara kedai karoke tutup la ni. tapi aipet mane ade lagu rock kapak. potong betul. 

Petang kitorang decide nak keluar. Round villa, Pegi PD waterfront makan ice room, tengok sunset dan makan ikan bakar. jangan lupa, kami siap tapau Dominos okeyyy nak supper dalam pool. hakhak.







Memula makan ice room pastu sebelah ice room dominos. sampai abang ice room konfius kitorang ni memang jenis mentekedarah ke macam mana. HAHA. dekat dominos lagi lah. Macam mana lah aku boleh dapat kawan kawan macam ni pon aku tak tahu. ade ke orang keluar dari dominos Naff boleh bantai cakap "please come again (kot? aku tak hengat. haha.)" pastu mengaku nama glamer padahal nama naPisah je. HAHAHAHAHAHA. yang penting ikan bakar yang eqa bawak memang terbaik. sebektul ikan pari 6 ringgit. sini tak dapat derrr.

balik ingat nak sambung karoke. tapi memang takla. semua dah rasa tak sedap badan. tu lah engkorang gedebush gedebush tak hengat dunia. hmmmmm. last last lepak pool rendam kaki sambil makan dominos dengan pepsi je sambil borak borak. tak sanggup aku nak rendam sampai pinggang. boleh beku dia punya sejukkk.

esok nya bangun awal gila sebab ada breakfast! Semua muka busuk je. aku siap lilit selendang. jangan main main ngkooo. haha. Malas nak letak gambar boleh tak? Malas ah nak carik. pastu resize. HELP!

Jap.


food okey la. cuma tak puas. sebenarnya nak yang dekat bawah tu. yang gerai gerai. tapi apekan daya kitorang kena naik dewan atas. dededihhh. Tapi yang paling best dia punya telur setengah masak. pehhhhhh. terliyor siot.




Paling tak boleh blah resepi roti bakar zaty. Roti, Jem, Cheese, Thousand island, peanut butter then bakar.
-______-

aku pagi kurang sikit makan. sempat gak aa carik toilet dia punya lama lepak bersarapan kan. lepas tu sambung berkubang aa. sebab main point datang pon memang nak berendam dalam pool.

11:30 dah naik dah sebab check out pukul 12. sedih gila masa nak check out. rasa macam tak puas satu malam je tido lepak sini. Nanti ada duit lebih rasa nak lepak lagi aa dalam seminggu dua. (berangan. haha.)

Balik makan tengahhari rumah bakal mak mentua eqa. sempat gak lah tapau durian tepi jalan. Kesian syu kaki kena durian tapi berbaloi la sebab durian dia semua purfecct kut setiap ulas. rasa macam nak pegi PD lagi suruh Napisah yang pilih. terbaik!



dan jugak sempat throwback kelong tempat bersejarah tu. heuheu.


Berakhir dah percutian ala ala orang kaya kami. Terima kasih kepada semua yang terlibat. Repeat lagi weyh! tak kira ah korang dah kahwen ke tak. hihi.





p slash s: bapak la panjang entry. sakit tulang belakang aku. 

5 ratus ribu komen:

PEH GEMPAK LAUT LA...HAHAHA...

UNTUNG LA JADI ORG KAYE,,,BIAHAHAHAHAHAA

weh weh! bapak lawak weh bila teringat balik semua yg ko cte ni. masing2 macam bdk2 kecik! hahahahah!! jom pegi lg jom! nnt aku survey kan la yg hong kong tu pny pakej. blh start kumpul duit dari skg. hehe. :)

bestnye.. cam org kaye gamaknye..~~
ghindu kat ko gak..hehe..

salam, i was browsing about grand lexis when i found your blog. a quick question, that room is for 2person right? if more than 2 person need to pay extra ke? i m planning to bring my family there, tapi family pon dah macam satu kampung so kene planning betul2. hope you can answer my q. thanks! =)
-sharifah

W'slm. Actually i tak pilih room. Pilih per person. Tapi rasanya bilik ni untuk 4 orang sebab dapat 4 free breakfast. Then kami add on 1 more person for breakfast which need to pay. :)

Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds