Sunday, November 15, 2009

kawan atau lawan.

sejak dalam perut lagi.
kite da ada kawan.
uri kite tu, orang tua-tua kata ia adalah kawan kite.
sebab, kadang-kadang kan.
budak-budak tido boleh tergelak la, berkerut-kerut la muke nye.
sebab, dye maen ngan uri dye la.
tu orang tua kate la.
aku pon taktau.
tak ingat pon dalam rahim kite macam mane kan?
sape ingat?
gila la. hebat !
hee.

lepas lahir.
kawan paling rapat mak kite.
kalau aku, ibu la.
pastu adik beradik.
seingat aku.
abang aku je la yang ada masa tu.
kakak-kakak aku entah mana.
haha.

lepas tu.
sape yang masuk tadika.
ade kawan baru, tambah lagi kawan.
aku laen, aku tak tadika.
tak mampu masa tu kot.
hee.

lepas tu.
keadaan tu akan berterusan.
maka kawan pon akan bertambah.
sekolah rendah, menengah, universiti, kerja and so on.

dan.
kawan pon ada bermacam jenis.
maksud aku sifat.

ade yang baek sangat.
ade yang baek dan pendam dalam.
ade yang baek tapi lepas cakap.
ade yang baek tapi cakap belakang.
ade yang baek tapi pentingkan diri sendiri.
ade yang baek pura-pura baek.
ade yang baek nak mengena.
dan bermacam-macam lagi.

dan kena pandai pilih kawan.
kalau kawan kau jenis yang penting kan diri.
kau tegor pon dye tegar. tak dengar.
kau nak buat ape?

penat kan ada kawan macam nie.
makan pon kau makan sorang.
tempat pon macam kau punya sorang.
dan
kau nak orang laen konon perfect macam kau.
kamon la.
mana ade manusia perfect kat dunia nie.
kau pon kadang-kadang tak perfect pon.

ibu selalu kata.
kawan dengan kawan yang nak susah payah dan bergembira dengan kite.
jangan kite je asyik terkena.
tapi kalau da nama kawan.
nak buat macam mana kan?
terima je la.

maaf.
entry mungkin takde kena mengena dengan korang yang tengah baca.
tertaip bila rindu pada kawan-kawan.
cuti sem kan ni.

orite.
enjoy ur holiday darl !


*rasa hilang tu memang hilang. btw, gudluck ! aku kan mmg baek. haa*

7 ratus ribu komen:

hak3..
kamon la bro..
aku cm thu je sape even xde kne mengena dgn sape2..
neeway..chill k..
abg2 tegap ko ade kot!!YEAH!!

momo : takde sape ah bro. kawan2 aku sume baek2. aku je yg jahat kan. haha.

eh,,sebb ko jht r aku nk kwn dowh..
dr aku kwn org baek yg sebnarnye hati jht watpe gak an??

momo : ish2. terok betul kawan yg mcm tu. hahak. terharu kau kawan ngan aku sebab aku jahat. ish2.

hak3...=]]

em i know la..
kdg2 sush nk cri kwn y leh nangis sme2 ngn kt kn.. gelak pun leh sme2..
leh kongsi ape2 mslh..
i know dat feeling..
hhhmmm......

atiq : i gotta feeling. wehuuu ~
haha.

Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds